کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه صریح بسیج رسانه قائم‌شهر در پی اتفاقات دربی مازندران در ورزشگاه وطنی

16 شهريور 1396 ساعت 14:54

در پی برخورد ناشایست عوامل اداره کل ورزش و جوانان مازندران با خبرنگاران و تصویربرداران در دربی مازندران بسیج رسانه شهرستان قائم شهر به دفاع از حق خبرنگاران برآمد و بیانیه ای خطاب به اداره کل ورزش و جوانان صادر کرد.


به گزارش بلاغ به نقل از قائم آنلاین، از آنجایی که در دربی مازندران شنبه 11 شهریور دیدار حساس دو تیم فوتبال نساجی مازندران و خونه به خونه بابل در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر، برخورد فیزیکی و دور از شان مامور نماهای اداره کل ورزش و جوانان استان باخبرنگاران و تصویربردان را بدنبال داشت، انتظار می رفت تا آقای حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان اقدام در خور شان داشته و همچنین از اصحاب رسانه عذر خواهی می کردند، ولی با گذشت سه روز از این اتفاق، سکوت معنا دار مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، بسیج رسانه قائم شهر را بر آن داشت تا ضمن صدور بیانیه از مدیرکل ورزش و جوانان بخواهد هرچه زودتر به موضوع رسیدگی نماید.
ضرورت یادآوری چند نکته به مدیرکل محترم ورزش و جوانان:
۱- آقای حسین زادگان! در پی حوادث ناگوار توسط عوامل شما در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر و برخورد فیزیکی با اصحاب رسانه که در ورزشگاه حضور داشتید و موضوع به شما اطلاع داده شد، انتظار می رفت تا خود به شخصه وارد عمل می شدید که این کار را نکردید و سبب شد تا آن عوامل به برخورد فیزیکی خود ادامه دهند.
۲- شما موظف بودید تا در اولین فرصت به این موضوع رسیدگی می کردید و گزارش پیگیری را به اطلاع خبرنگاران می رساندید ولی تا کنون هیچ خبری مبنی بر پیگیری منتشر نشد.
۳- شما موظف بودید تا در اولین فرصت ضمن عذر خواهی از جامعه رسانه استان به ویژه رسانه های ورزشی، از خبرنگاران و تصویربرداران صدا و سیما که نسبت به آنها برخورد فیزیکی انجام گرفت، معذرت خواهی و دلجویی می کردید.
۴- شما موظف بودید تا با شناسایی افراد بی کفایت اداره کل ورزش و جوانان که این اقدام ناشایست و غیر قابل قبول را انجام دادند، برخورد می کردید و به اطلاع اصحاب رسانه می رساندید ولی تاکنون خبری از اقدام شما منتشر نشد.
۵- شما موظف بودید تا ضمن بررسی میدانی از وضعیت جایگاه خبرنگاران ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر، چگونگی استقرار اصحاب رسانه در دیدارهای آتی را بررسی می کردید و به خبرنگاران این اطمینان را میدادید تا دیگر این حوادث تکرار نخواهد شد.
6- با توجه به اینکه متولی برگزاری مسابقات هیئت فوتبال است، پس نقش مامور نماهای ناوارد به کار اداره کل ورزش و جوانان در روز مسابقات چه بود؟
۷- مشکل استقرار خبرنگاران در ورزشگاه بارها به اطلاع شما رسیده، پس دلیل این همه کوتاهی شما به عنوان مدیرکل دستگاه ورزش و رئیس اداره شما در شهرستان برای رفع مشکل چیست؟
۸- شما موظف هستید تا مشکلات خبرنگاران را برای ورود به اماکن ورزشی استان رفع نمائید ولی این در حالی است که هیچ اقدامی انجام نمی دهید.
۹- با وجود اینکه برخورد عوامل دستگاه شما با خبرنگاران به دفعات تکرار شده، دلیل ناتوانی شما در برابر کنترل مامور نماهای اداره کل ورزش و جوانان چیست؟
۱۰- از آنجایی که مسئول ارتباط گیری دستگاه شما با اصحاب رسانه روابط عمومی است، پس چرا عده ای مامور نما را بدون داشتن تجربه و حتی عدم به کار بردن ادبیات درست وارد جایگاه خبرنگاران می کنید و در نهایت اقدام به برخورد فیزیکی می کنند؟
بسیج رسانه قائم شهر ضمن محکوم کردن اقدام ناشایست عوامل اداره کل ورزش و جوانان مازندران در برخورد فیزیکی با تصویربرداران و خبرنگاران صداوسیما و همچنین ضعف آن اداره کل در کنترل ورزشگاه های استان و عدم پیگیری موضوع پیش آمده در دربی و نیز عدم عذر خواهی و دلجویی از خبرنگاران ، از شما می خواهد تا در اولین فرصت پاسخ گوی دلیل کوتاهی خود باشید و همچنین دیگر شاهد این حرکات نامناسب در محیط های ورزشی استان علیه خبرنگاران نباشیم.


بسیج رسانه شهرستان قائم شهر


کد مطلب: 311844

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/311844/بیانیه-صریح-بسیج-رسانه-قائم-شهر-پی-اتفاقات-دربی-مازندران-ورزشگاه-وطنی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com