کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

امامان ما سر سازش با قدرت‌های استکباری نداشتند/ شهید حججی با نشان داده چهره استوار خود ماندگار شد

31 مرداد 1396 ساعت 16:33

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: امامان ما سر سازش با قدرت‌های استکباری نداشتند، چراکه اگر سر سازش داشتند امام جواد(ع) در 25 سالگی مسموم و به شهادت نمی‌رسید.


به گزارش بلاغ به نقل از سیمرغ ما، آیت‌الله علی معلمی در یادواره پنج‌تن از شهدای روستای دینه‌سر شهرستان سیمرغ، ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و تسلیت شهادت حضرت جوادالائمه(ع)، اظهار کرد: تناسب یادواره شهدا با مراسم امامان معصوم بسیار نمایان است و تناسب دارد چراکه شهدای ما ادامه‌دهنده راه و رسم اولیا خدا و انبیا بوده‌اند.

وی افزود: در طول تاریخ بشریت همه امامان معصوم برای مقابله با ظلم ظالم و دفاع از حق قیام داشتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهروان راه اولیا در بعدهای فرهنگی، نظامی و سیاسی مصداق جهاد فی سبیل‌الله هستند، تصریح کرد: اعتماد به خدا یعنی هر چه خدا بگوید همان بهتر است، شاید گاهی اوقات دلخواه انسان چیزی باشد که خدا نمی‌خواهد.

وی ادامه داد: اگر انسان دل به خدا نداشته باشد یعنی به دنیا دل دارد و دل به دنیادار به‌سختی جان می‌دهد اما کسی که دل به خدا دارد به‌راحتی می‌میرد.

معلمی با اشاره به اینکه این ایام نام و یاد شهید مدافع حرم کل کشور را متأثر سخت، اظهار کرد: شهید حججی را اسیر گرفتند، این شهید می‌توانست دلخواه دشمن حرف بزند و عمل کند اما انسانی که به خدا دل داده، خدا را از دست نداد و از یاد خدا غافل نشد و باور مردانه در مسیر خود ایستاد.

وی افزود: در هیچ ملت و کشوری اسیر را نمی‌کشند چه رسد به اینکه خنجر بردارند و اسیر را به قتلگاه ببرند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن انتظار داشت شهید حججی این هنگام در برابر دشمن چهره ذلیلانه نشان دهد، تأکید کرد: شهید حججی با نشان داده چهره استوار و مصمم خود ماندگار شد.

وی ادامه داد: این کار بسیار سخت است اما شهید حججی در این مسیر موفق شد، درود خدا بر او باد.

معلمی با تأکید بر اینکه عدم سازش با قدرت‌های طاغوتی و عوامل استکبار از خصلت همه امامان معصوم بود، بیان کرد: دنیای سیاست اگر منهای ایمان به خدا باشد شیطنت بسیار و انواع پیچیدگی‌ها را خواهد داشت اما اگر عنصر سیاسی عنصر مؤمن باشد سخن شفاف و عمل روشن او را می‌بینید.

وی افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری عنصر سیاسی مؤمن، باصداقت و شفافیت است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان مأمون برادر خود امین را کشت برای اینکه مزاحم سلطنت او نشود، تصریح کرد: مأمون برادرکش به امام رضا(ع) پیشنهاد خلافت داد اما امام رضا(ع) در پاسخ فرمودند: «ای مأمون امامت منصب الهی است اگر از طرف خدا به شما واگذارشده باشد حق نداری به دیگری واگذار کنی و اگر از طرف خدا واگذار نشده باشد باید دست بکشی» اما مأمون به‌تندی به امام رضا(ع) گفت باید ولیعهدی را بپذیری و به‌ظاهر امام را ولیعهد کرد و مظلومانه به شهادت رساند.

وی ادامه داد: چندی بعد مأمون حضرت جوادالائمه(ع) را دعوت کرد و پیشنهاد ازدواج با دخترش را به امام جواد(ع) داد.

معلمی با اشاره به اینکه خانواده‌ها نباید از کمی درآمد بترسند و ازدواج را سنگین برگزار کنند، تأکید کرد: اگر با توکل و ایمان به خدا از فقیری و ناداری داماد نترسید و به او دختر بدهید، خداوند رحمان وعده داد که بی‌نیازشان می‌سازد.

وی افزود: متأسفانه برخی به امکانات مالی داماد و پدر داماد چشم می‌دوزند که این موضوع با فرهنگ دینی ناسازگار است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: امامان ما سر سازش با قدرت‌های استکباری نداشتند، چراکه اگر سر سازش داشتند امام جواد(ع) در 25 سالگی مسموم و به شهادت نمی‌رسید.


کد مطلب: 309069

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/309069/امامان-سر-سازش-قدرت-های-استکباری-نداشتند-شهید-حججی-نشان-داده-چهره-استوار-خود-ماندگار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com