کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خبر داد

برداشت ۹۸ درصدی برنج از شالیزارهای محمودآباد

29 مرداد 1396 ساعت 17:09

مدير جهاد كشاورزی محمودآباد از برداشت 98 درصدی برنج از مزارع شاليزاری اين شهرستان خبر داد.


به گزارش بلاغ به نقل از آوای‌شمال، احمد صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: از ابتدای فصل برداشت شالی تاکنون محصول ۹۸ درصد شالیزارهای شهرستان محمودآباد برداشت شده است.

وی افزود: تاکنون ۷ هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان به کشت مجدد اختصاص یافته و سطح پرورش راتون نیز هزار و ۲۷۰ هکتار بوده که پیش‌بینی می‌شود این سطح به ۳ هزار هکتار افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خاطرنشان کرد: اکنون که در منطقه با مشکل کمبود آب مواجه هستیم پرورش رتون نسبت به کشت مجدد ارجح‌ بوده و پرورش رتون با هزینه و مصرف آب کمتر و مدیریت درست مزرعه می‌تواند عملکرد بالایی داشته باشد.

این مسؤول تصریح کرد: آتش زدن کاه و کلش باعث از بین بردن میکروارگانیسم‌های زنده خاک، مواد غذایی، کاهش حاصلخیزی و افزایش درصد فرسایش خاک شده و آلودگی هوا و محیط زیست را به دنبال دارد.

صادقی ادامه داد: از کشاورزان علاقه‎مند به کشت مجدد برنج درخواست می‌کنم به منظور آماده‌سازی زمین از آتش زدن کاه و کلش خودداری کنند زیرا باعث آسیب زدن فراوان به خاک و هوای پاک منطقه می‌شود.

وی در پایان گفت: آتش زدن کاه و کلش طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی جرم و تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شده و مرتکب مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.


کد مطلب: 308697

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/308697/برداشت-۹۸-درصدی-برنج-شالیزارهای-محمودآباد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com