کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسؤول مرکز جهادکشاورزی کلوده خبر داد

۶۲هکتار از زمین‌های شالیزاری زیر کشت ارقام پرمحصول

31 تير 1396 ساعت 19:36

مسؤول مرکز جهادکشاورزی کلوده گفت: در سال زراعی جاری، 284 هکتار از مجموع 9 هزار و 350 هکتار اراضی شالیزاری تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی کلوده، با بهره گیری از سیستم کشت مکانیزه نشاکاری شد.


به گزارش بلاغ به نقل از آوای‌شمال، اکبر رضایی مسؤول مرکز جهادکشاورزی کلوده در گفت‌وگویی با خبرنگار ما، اظهار داشت: بیش از ۹۰درصد بهره‌برداران برنجکار از ارقام محلی، جهت کشت و کار استفاده نمودند تا جایی که تنها ۶۲ هکتار از این زمین‌های شالیزاری به کشت ارقام پرمحصولی نظیر فجر، شیرودی و … اختصاص یافتند.

وی افزود: در سال زراعی جاری، ۲۸۴ هکتار از مجموع ۹ هزار و ۳۵۰ هکتار اراضی شالیزاری تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی کلوده، با بهره گیری از سیستم کشت مکانیزه نشاکاری شد.

رضایی گفت: اولین برداشت مکانیزه در روستاهای تحت پوشش این مرکز در مورخه ۲۳تیرماه در روستای متوریج انجام شد.

وی اظهار داشت: با توجه به آمار مربوطه سال‌های گذشته این مرکز، پیش‌بینی می‌شود ۹۸درصد برداشت محصول برنج به روش مکانیزه و مابقی به تناسب شرایط مکانی و زمانی مزارع به صورت دستی انجام شود.

مسؤول مرکز جهادکشاورزی کلوده تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش سطح کشت ارقام پرمحصول، گرایش شدید چند سال اخیر کشاورزان منطقه به کشت دوم این محصول میباشد، لذا زارعینی که با توجه به جدول زمانی کشت و کار خود نسبت به بقیه سریعتر اقدام به برداشت برنج خواهند نمود در حال آماده سازی خزانه و بذرپاشی می‌باشند.


کد مطلب: 304610

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/304610/۶۲هکتار-زمین-های-شالیزاری-زیر-کشت-ارقام-پرمحصول

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com