کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست اداره دامپزشکی سوادکوه خبر داد

منتفی شدن علائم فرد مشکوک به بیماری تب‌کریمه‌کنگو در سوادکوه

31 خرداد 1396 ساعت 14:35

سرپرست اداره دامپزشکی سوادکوه از منتفی‌بودن علائم فرد مشکوک به بیماری تب‌کریمه‌کنگو در سوادکوه خبر داد.


به گزارش بلاغ به نقل از سوادکوه آنلاین، سید‌محمد حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه به وضعیت ملی و استانی تب‌کریمه‌کنگواشاره و اظهار کرد: علائم فرد مشکوک به بیماری تب‌کریمه‌کنگو در سوادکوه منتفی اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: 95 درصد تلفات مرتبط با بیماری تب‌کریمه مربوط به افرادی بود که به ذبح دام اقدام کردند.

سرپرست اداره دامپزشکی سوادکوه و سوادکوه‌شمالی افزود: مردم از بابت خرید گوشت دام در قصابی‌های مجاز ما نگران نباشند و لاشه‌هایی که در کشتار‌گاه‌ها ذبح می‌شود در 3 مرحله قبل، حین و بعد از کشتار مورد بازرسی کارشناسان ما قرار می‌گیرد.

حسینی با بیان اینکه «کنه»، انتقال‌دهنده تب‌کریمه است، خاطر‌نشان کرد: به «کنه» دام‌ها دست نزنیم و از جدا‌کردن آن از بدن دام جلوگیری کنیم.

وی از زنده‌ماندن ویروس تب‌کریمه در 6 ماه اول سال خبر داد و تصریح کرد: «کنه» منتقل‌کننده تب‌کریمه به سرما حساس است و به زنان خانه‌دار توصیه می‌کنیم که در آماده‌کردم گوشت از دست‌کش و وسائل حفاظتی استفاده کنند.

سرپرست اداره دامپزشکی سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به لزوم باقی‌ماندن لاشه برای مدت 24 ساعت و باقی‌ماندن امحا و احشا قابل مصرف به مدت 48 ساعت در یخچال، تاکید کرد: استفاده از گوشت دام تازه‌ ذبح‌‍شده به عنوان گوشت تازه، اشتباه است و باید مسائل بهداشتی و باقی‌ماندن آن در یخچال رعایت شود.

حسینی خاطرنشان کرد: علائم فرد مشکوک به بیماری تب‌کریمه‌کنگو در سوادکوه منتفی اعلام شد.

وی به برنامه‌های مختلف سم‌پاشی و برنامه‌های اکیپ بازرسی اداره دامپزشکی سوادکوه اشاره و اظهار کرد: برای جلوگیری از کشتار غیر‌مجاز دام‌ها و لزوم ورود و خروج دام‌ها از پست قرنطینه مستقر در سوادکوه به همکاری سایر ادارات و نهاد‌ها نیاز داریم.


کد مطلب: 299732

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/299732/منتفی-شدن-علائم-فرد-مشکوک-بیماری-تب-کریمه-کنگو-سوادکوه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com