کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر راه در چالوس:

بندر نوشهر باید در بحث توریستی و گردشگری وارد شود/ فرودگاه‌های کوچک تجهیز می‌شوند

7 ارديبهشت 1396 ساعت 15:33

وزیر راه در شورای اداری شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت: برای بندر نوشهر باید تعریف جدیدی داشته باشیم در کنار فعالیت تجاری این بندر باید در بحث توریستی و گردشگری وارد شود.


به گزارش بلاغ به نقل از نوشهرآنلاین، عباس آخوندی در جلسه شورای اداری شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در چالوس اظهار کرد: مازندران یکی از سرچشمه های تمدن ایران است و ایران این ارزش را دارد که کارهای بزرگی در آن در خور شان ملتش صورت بگیرد.

وی گفت: بزرگترین وجه همت ما باید آن باشد که بتوانیم موقعیت ایران را در منطقه بدست بیاوریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای انجام کارها در کشور نیاز به همت بزرگ و وحدت و همدلی و اتحاد اجتماعی دارد که خوشبختانه در این خصوص اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

وی درباره آزادراه تهران شمال، خاطرنشان کرد: شروع عملیات رسمی قطعه 1 آزادراه آغاز شده است و قطعه 3 و 4 آن در حال انجام است.

آخوندی با اشاره به اینکه می توانیم ایران را آباد کنیم ولی نباید دچار بزرگ گویی شویم، گفت: برای بندر نوشهر باید تعریف جدیدی داشته باشیم در کنار فعالیت تجاری این بندر باید در بحث توریستی و گردشگری وارد شود.

وی تصریح کرد: در حوزه فرودگاه‌ها در ایران 50 فرودگاه مانند فرودگاه نوشهر داریم که ظرفیت شان پایین است که راه حل بنیادی برای این فرودگاه‌ها تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی ایران برای فرودگاه‌های کوچک با برد هوایی کوتاه است.

وی یادآور شد: سالها ریل و خطوط هوایی فراموش شده بود و در انواع بردها قراردادهایی برای ۲۰۰ فروند هواپیما بسته شد و امیدواریم رونق خوبی در حوزه هوایی برای بردهای بلند و کوتاه داشته باشیم.

آخوندی گفت: راه هوایی سریعترین وسیله برای توسعه است و با زیرساختهای کنونی باید بهره وری را افزایش داد.

وی با بیان اینکه باید در کنار اقدامات کلان رویکرد محلی را حفظ کرد، افزود: راه‌هایی مانند آزادراه و هوایی و زمینی نیاز به شیوه اتصال شبکه محلی با شبکه ملی دارد.

آخوندی گفت: با وجود تنگناهای مالی نباید وعده بیهوده داد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: یک طرح به‌هم پیوسته و شبکه‌واری برای ترافیک و توسعه و حمل و محلی باید داشت و به شبکه سراسری وصل کرد و نباید جدا جدا کار کرد.


کد مطلب: 286642

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/286642/بندر-نوشهر-باید-بحث-توریستی-گردشگری-وارد-شود-فرودگاه-های-کوچک-تجهیز-می-شوند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com