کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

اسکله‌های مازندران عاری از هرگونه ورود کالای قاچاق است

8 اسفند 1395 ساعت 9:35

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ اسکله در استان خارج از نظارت گمرک وجود ندارد وگزارشی نیز مبنی بر ورود کالای قاچاق از این طریق تا کنون نداشته ایم.


به گزارش بلاغ محمد محمدپور عمران در گفت‌وگو با خبرنگار مازنداصناف گفت: یکی از اولویت های سازمان صنعت، معدن وتجارت مبارزه با پدیده قاچاق می باشد.

وی با اعلام این مطلب افزود: در راستای مبارزه با پدیده قاچاق ضمن بسیج امکانات، طرح‌های بازرسی نوبه‌ای در تمامی مبادی ورودی مازندران برگزار شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه یکی از راه‌های ورود قاچاق به کشور از طریق استان‌های مرزی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مازندران از استان‌های ساحلی مرزی کشور به‌شمار می‌رود، اما هیچ اسکله در استان‌‌‌، خارج از نظارت گمرک وجود ندارد و گزارشی نیز مبنی بر ورود کالای قاچاق از این طریق  تا کنون نداشته ایم.

محمدپور عمران اظهار کرد: بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا‌وارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با همکاری دستگاه‌های اجرائی ذیربط و با استفاده از سامانه نرم‌افزاری به شناسه‌دارکردن تمامی انبارها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات مالک کالا، نوع و میزان کالاهای ورودی و خروجی از این اماکن با هدف شناسایی کالاهای قاچاق اقدام کند.

وی منظور از انبارها و مراکز نگهداری کالا را تمامی مراکز بارگیری، تخلیه‌، نگهداری یا ذخیره‌سازی کالا عنوان و اضافه کرد: این مراکز شامل انبارها، سیلوها، سردخانه‌ها، واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان یادآور شد: مالکان و بهره‌برداران انبارها و مراکز نگهداری کالا به منظور مشارکت می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.nwms.ir مراکز خود را ثبت کنند و در زمان ثبت نام اطلاعات هویتی اشخاص دریافت شده و اعتبار آن‌ها مورد بررسی قرار دهند.
 


کد مطلب: 271364

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/271364/اسکله-های-مازندران-عاری-هرگونه-ورود-کالای-قاچاق

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com