کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری گلوگاه خبرداد

کشف گونه چلم از دو خودرو نیسان در گلوگاه

18 بهمن 1395 ساعت 23:44

رئیس اداره منابع طبیعی گلوگاه از کشف دو دستگاه نیسان حامل گونه چلم در مسیر جاده گلوگاه به بهشهر خبر داد.


به گزارش بلاغ به نقل از گلوگاه ما، تقی عباسیان رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار کرد: اکیپ گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی گلوگاه حین گشت و کنترل حوزه استحفاظی در بهمن ماه سال جاری موفق به کشف و ضبط محصولات فرعی چلم شدند.

 

وی افزود: ماموران این اداره در مسیر جاده گلوگاه به بهشهر در حین گشت موفق به ضبط دو دستگاه خودرو نیسان که از جنگل های حوزه استحفاظی گلستان تهیه و بارگیری شده بود و قصد حمل آن به تهران را داشت شدند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه عنوان کرد: مامورین یگان پس از ضبط ماشین حامل چلم(همیشک) و توقیف آن در پارکینگ نیروی انتظامی اقدامات قانونی را انجام داده و پرونده را جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.

 

عباسیان رستمی درباره گونه چلم توضیح داد و خاطر نشان کرد: گونه چلم یکی از گونه های گیاهی بوته ای است که یکی از پوشش های جنگلی بوده که در صخره ها ومناطق پرشیب رویش می‌کند.

 

وی بیان کرد: این گونه نقش بسیار مهمی در حفاظت آب و خاک در اراضی شیب دار ایفا می‌کند، همچنین گونه ای‌ ارزشمند برای تغذیه وحوش نظیر گوزن، آهو، شوکا و غیره به‌شمار می آید.

 

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری گلوگاه در پایان یادآور شد: حفاظت از این گونه، بسیار مهم بوده و قطع، تهیه و تبدیل این گونه ارزشمند آسیب جدی به رویش ها و اکوسیستم جنگل وارد می‌کند.


کد مطلب: 266217

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/266217/کشف-گونه-چلم-دو-خودرو-نیسان-گلوگاه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com