کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بابلسر:

قیمت تخم‌مرغ به مرز تعادل رسید/ جریمه بیش از 3 میلیارد ریالی متخلفان صنفی در بابلسر

1 بهمن 1396 ساعت 13:00

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بابلسر با بیان اینکه افزایش قیمت برخی از کالاها در مدت اخیر، به علت افزایش 20 درصدی نرخ دلار بوده است، گفت: قیمت تخم‌مرغ نیز که طی ایام اخیر به دلایل متعددی افزایش پیدا کرده بود، اکنون به مرز تعادل رسیده است.


به گزارش بلاغ به نقل از مشهدسر، علی اصغری طی گفت‌وگویی اظهار کرد: گزارش‌های واصله به سامانه 124 در بابلسر طی سه ماهه پاییز نشانگر آن است که وضعیت بازار و اصناف متعادل بوده است.

وی افزود: در طی این مدت، 37 مورد گزارش مردمی داشتیم که 14 مورد منجر به تشکیل پرونده شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بابلسر با بیان اینکه در 9 ماهه ابتدایی امسال 4 هزار و 352 بازرسی در این شهرستان صورت گرفت، تصریح کرد: در این بازرسی‌ها، 536 واحد صنفی متخلف شناسایی شد که در مجموع 3 میلیارد و 727 میلیون و 172 هزار ریال جریمه نقدی شدند.

این مسئول با اشاره به نظارت‌های صورت گرفته از نانوایی‌ها و خبازی‌ها، بیان کرد: ناظرین این بخش، در ابتدای صبح و عصر در بازار حضور دارند.

اصغری ادامه داد: در این بازرسی‌ها 68 نانوایی متخلف شناخته شدند که منجر به جریمه 17 میلیون و 792 هزار ریالی شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا در اولویت کاری بازرسان قرار دارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه چهار پرونده تشکیل و دو مورد صورتجلسه شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بابلسر اضافه کرد: میزان ارزش این پرونده‌ها 36 میلیون و 946 هزار ریال بود که متخلفان به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه تنظیم بازار، یادآور شد: مسئولیت تنظیم بازار به جهاد کشاورزی واگذار شده است.

اصغری در پاسخ به این سوال که «دلیل افزایش اخیر قیمت‌ها چه بوده است؟» اظهار کرد: افزایش قیمت برخی از کالاها در مدت اخیر، به علت افزایش 20 درصدی نرخ دلار بوده است.

وی افزود: همه کالاها افزایش قیمت نداشته‌اند، حتی در برخی از کالاها شاهد کاهش قیمت بوده‌ایم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بابلسر در پایان گفت: قیمت تخم‌مرغ نیز که طی ایام اخیر به دلایل متعددی از جمله آنفلونزای مرغی و افزایش نرخ ارز، افزایش پیدا کرده بود، با اقدامات صورت گرفته، اکنون به مرز تعادل رسیده است.


کد مطلب: 342698

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/342698/قیمت-تخم-مرغ-مرز-تعادل-رسید-جریمه-بیش-3-میلیارد-ریالی-متخلفان-صنفی-بابلسر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com