کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمپین «پاکبان یک روز پاک» در سوادکوه +تصاویر

31 تير 1396 ساعت 13:00

عضو کمپین پاکبان یک روز پاک ارفعده سوادکوه گفت: هدف اصلی از جمع‌آوری زباله در ارفعده سوادکوه تأثیرگذاری بر مردم و گردشگران بود تا در محیط زباله نریزند.


به گزارش بلاغ، روز گذشته در منطقه ارفعده شهرستان سوادکوه کمپینی با عنوان «پاکبان یک روز پاک» اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها از کنار خیابان‌ها و محیط زیست اطراف روستا کردند تا با این اقدام خود به مردم روستا و مسافران بفهمانند که نباید زباله‌های خود را در طبیعت رها کنند.

میلاد مرادی فعال محیط زیست و عضو کمپین پاکبان یک روز پاک ارفعده، در گفت‌وگو با بلاغ عنوان کرد: به دلیل افزایش زباله در اطراف ارفعده موجب شد تا کمپینی برای جمع‌آوری زباله در این روستا تشکیل شود و این کمپین فعال محیط زیست همگی از اهالی روستا و ساکنان محله ارفعده بودند، اقدام به جمع‌آوری این زباله‌ها کردند.

https://www.bloghnews.com/images/docs/files/000304/nf00304482-2.jpg

مرادی افزود: هدف اصلی از جمع‌آوری زباله تأثیرگذاری بر مردم و گردشگران بود تا در محیط زباله نریزند و علاوه بر تمامی این موارد برای حفاظت از محیط زیست این اقدام خودجوش انجام شد.

وی تصریح کرد: حدود 40 رپوش برای افراد جمع‌آوری کننده زباله آماده شده بود اما افراد دیگری هم بدون رپوش همکاری کردند و در کل حدود 50 نفر در جمع‌آوری زباله مشارکت داشتند.

https://www.bloghnews.com/images/docs/files/000304/nf00304482-1.jpg

این فعال محیط زیست گفت: در فصل تابستان که مسافران در این مناطق فراوان هستند، این کمپین در نظر دارد این اقدام خود را تکرار کند تا مسافران و مردم خود روستا یاد بگیرند که زباله‌های خود را در محیط طبیعی رها نکنند.

وی درباره تفکیک زباله از مبدا آن یعنی خانه‌ها، یادآور شد: متأسفانه چون این محیط روستایی است در زمینه تفکیک زباله و رها نکردن آن در طبیعت موثر نیست هر چند در شهرها نیز این اقدام تفکیک زباله انجام نمی‌شود و یا در طبیعت رها می‌شود و یا در برخی موارد در درون رودخانه و کنار خیابان زباله‌ها را می‌ریزند.

https://www.bloghnews.com/images/docs/files/000304/nf00304482-3.jpg

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: در روستاها به دلیل کمبود سطل‌های زباله و کمبود بودجه دهیاری در زمینه تفکیک زباله از مبدا مشکلات زیادی ایجاد می‌شود.


کد مطلب: 304482

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/304482/کمپین-پاکبان-یک-روز-پاک-سوادکوه-تصاویر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com