کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

جهان اقتدار حماسی رهروان ولایت را در پیاده‌روی اربعین حسینی مشاهده کند

11 آبان 1395 ساعت 9:02

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران پیاده روی عظیم اربعین حسینی را نماد واقعی بصیرت توام با شور و شعور همه شیعیان ،مسلمانان و دلدادگان به اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش دانست.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام ناصرشکریان با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی عظیم‌ترین همایش مسلمانان به ویژه شیعیان جهان و بزرگ‌ترین فرصت برای شناساندن جلوه‌های رحمانی اسلام و همچنین مظلومیت شیعه و امام حسین(ع) و اسلام به دنیا است، اظهار داشت: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده‌روی اربعین نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ است.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ جای دنیا چنین تجمعی برای ابراز عشق همراه با ادب، عرفان و اخلاق و تنها وجود ندارد، افزود: برای ابراز وفاداری به فداکارانی چون حسین بن علی(ع) و یاران باوفایش که از همه وجود خود برای عزت و سرافرازی جامعه بشریت مایه گذاشتند، سابقه نداشته است.

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه، اربعین حسینی را الگو و کانون حرکت سیاسی و دینی امت مسلمان ایران اسلامی دانست و عنوان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروزه با هدایت مقام معظم رهبری و الگو پذیری از شعار «هیهات من الذله» حضرت سیدالشهداء (ع) در خط مقدم مبارزه و مواجهه با جریان‌های ظالم و استکباری جهان قرار دارد.

وی محبت به امام حسین(ع) را محور همایش بزرگ اربعین حسینی دانست و گفت: ندای لبیک یا حسین(ع) در سراسر جهان بر زبان مردم اعم از مسلمان و مسیحی در پاسخ به فریاد مظلومیت امام حسین(ع) روز به‌روز گوش‌نوازتر می‌شود.

وی با تاکید بر برجسته سازی ابعاد فرهنگی و سیاسی اربعین حسینی، پیاده‌روی اربعین در شرایط فعلی منطقه و خاورمیانه به ویژه در کشورهای عراق، سوریه، بحرین و یمن را نماد قدرت پیروان مکتب اهل‌بیت و شیفتگان دفاع از حریم اسلام دانست و خاطرنشان کرد: حضور پرشور مسلمانان از سراسر جهان بدون ترس و واهمه از گروه‌های تروریستی در روز اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و دینی بزرگ تلقی می‌شود که پیام آزادی و آزادگی مسلمانان را به گوش جهانیان به ویژه دشمنان اسلام خواهد رساند، که جا دارد مسئولان دولت و عموم پیروان اهلبیت علیهم‌السلام نسبت به تسهیلات سفر اقدام‌های جامع‌تری بعمل آورند.


کد مطلب: 238188

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/238188/جهان-اقتدار-حماسی-رهروان-ولایت-پیاده-روی-اربعین-حسینی-مشاهده-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com